Jak pomóc poszkodowanemu z zagranicy?

Wielokrotnie podczas działań ratowniczo – gaśniczych na miejscu znajdują się osoby poszkodowane zarówno z kraju, jak i zagranicy. W przypadku tych pierwszych nie ma problemu, gdyż porozumiewanie nie stanowi problemu. Natomiast komunikacja z osobą z zagranicy może stanowić nie lada wyzwanie. Właśnie w takich sytuacjach pomocą może służyć aplikacja Vocal Medical, z której mogą korzystać ratownicy medyczni, strażacy oraz inne służby. Jak to działa? 

Dzięki szczegółowej analizie potrzeb związanych z różnorodnością języków oraz poszkodowanych mieszkających na terenie kraju przygotowano aplikacje, która niweluje bariery językowe. Dla samych ratowników oraz strażaków niemożliwe jest poznanie historii chorób przytomnego człowieka, zażywanych przez niego regularnie leków, czy alergii. Obecnie program obsługuje aż 9 europejskich języków: polski, niemiecki, irlandzki, belgijski, słowacki, litewski, bułgarski, turecki oraz słoweński. Istnieją dwa rodzaje programu o różnych funkcjach. Jedną z nich jest strona internetowa, gdzie znajdują się najważniejsze zwroty oraz rozmowy w tychże językach. Kolejna jest dostępna na telefony oraz tablety, służy ona do komunikacja „na żywo”. Wystarczy tylko zarejestrować się na stronie aplikacji, gdzie podajemy swoje dane osobowe. Posłużą one do wyświetlenia krótkiej notki informacyjnej osobie poszkodowanej.

W celu komunikacji wystarczy wejść w aplikację i wybrać odpowiedni język. Możemy natychmiast po odpowiedzi pacjenta we własnym języku, przetłumaczyć ją na język polski. Dzięki temu nie ma problemu z barierą językową, która w takich przypadkach zdecydowanie utrudnia działania ratownicze i medyczne. Aplikacja pozwala też dokształcać się na bieżąco poszczególnych zwrotów stosowanych w czasie akcji. Warto też zajrzeć do innego wpisu, gdzie mówiliśmy o innej ciekawej aplikacji.